Feltöltés alatt
A testnevelés és sport oktatásának elmélete és módszertana rendkívül sokat fejlődött az elmúlt két-három évtizedben. Új elméletek, koncepciók, módszertani megközelítések születtek, amelyek ma már a gyakorlatban is bizonyítottak, és széleskörűen alkalmazzák azokat. A szaktudományos fejlődés magával vonta, hogy a pedagógiai gyakorlat is változzon, azaz abba olyan módszerek, elvek, koncepciók alkalmazása épüljön be, amelyek hatékonyabb, eredményesebb és motiváltabb tanulást, fejlődést váltanak ki. Könyvünk célja, hogy a hagyományos magyar testnevelés értékeit, azok erősségeit szem előtt tartva integrálja a legfontosabb szakirodalmi hátteret, és átfogó ismeretrendszert kínáljon, amelynek segítségével korszerű és professzionális pedagógiai munka végezhető akár a köznevelésben, akár a sportoktatás területén. Ennek érdekében a 21 fejezetet mintegy 260 db magyar vonatkozású és 580 db nemzetközi hivatkozás támogatja, amelyek egyben a tudományos alapokat is bemutatják. Reméljük, hogy könyvünk segítségével a leendő vagy már gyakorló testnevelő tanárok, tanítók, óvodapedagógusok, sportoktatók és edzők is új ötletekre, tudásra tehetnek szert annak érdekében, hogy minden felnövekvő gyermek pozitív attitűddel rendelkező, testkulturálisan művelt és fizikailag aktív felnőtté váljon.
Legújabb módszertani kiadványunkban a szerző arra vállalkozott, hogy 175 mozgásos aktivitás segítségével mutassa be a mozgáskoncepciók feldolgozásának lehetőségeit az óvodai és iskolai testnevelésben, mozgásfejlesztésben. A test, a tér, az erőfeszítés és a mozgáskapcsolatok, mint alapvető mozgáskoncepciók megértése, és mozgásban történő alkalmazásuk hozzájárulnak a magas szintű mozgáskoordináció, egyben az általános ügyesség kialakulásához. A könyv ajánlott minden olyan (leendő) óvodapedagógus, tanító, testnevelő tanár és sportszakember számára, aki a mozgásfejlesztés módszertani alapjaiban szeretne elmélyülni, és új szempontokkal kiegészíteni tudását.
A könyvben vázolt tudományos ismeretek és módszertani elemek a korszerű, gyermekközpontú oktatás alappillérei is egyben. Sok szempontból szakítanak a tradicionális, egysíkú módszertani feldolgozással. A gyermekek képzeletére, felfedező, aktív, kreatív és cselekvő magatartására alapozva olyan differenciált módszertant és gyakorlatot kínál, amelyben az adottságoktól, képességektől, készségszinttől függetlenül minden gyermek sikeresen tanulhat, gyakorolhat.
A kiadványhoz egy másik könyvünk szorosan kapcsolódik, amely címe: „Az alapvető mozgáskészségek feldolgozásának elmélete és gyakorlata”. A két kiadvány együttesen egy komplett programot kínál az óvodák és iskolák számára a 3-12 éves gyermekek komplex fejlesztése érdekében.